Világszerte számos vállalkozást kihívás elé állít az új típusú koronavírus és az emberek biztonsága érdekében meghozott változások, rendelkezések. Azok a vállalkozások, amelyek ezt (például tevékenységi körükből adódóan) megtehették, igyekeztek minél hamarabb megteremteni az otthoni munkavégzés lehetőségét. Vannak olyan vállalkozások, amelyeknek a biztonságos helyszíni foglalkoztatást kellett gyorsan és hatékonyan megszervezniük, míg másoknál teljesen át kellett alakítani a működést ahhoz, hogy üzemelni tudjanak ezekben a nehéz időkben.

Mi azon szerencsés vállalkozások közé tartozunk, amelyek tulajdonképpen zökkenőmentesen tudtak reagálni a változásokra, már március közepén otthoni munkavégzésre álltak át irodáink a világ különböző pontjain. (Egy-egy pozícióban pedig az otthoni munkára eddig is megvolt a lehetőség.) Ez persze nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem állítja kihívás elé kollégáinkat a megváltozott helyzet.

Cégünk mindennapjaiba kis betekintést engedve néhány munkatársunkat kérdeztük arról, hogy ők szakmai szemmel hogyan látják a kialakult helyzetet, hogyan érintik őket a változások, hogyan igyekeznek megbirkózni a kihívásokkal.

Először a közép-kelet-európai régióban üzletfejlesztésért felelős munkatársunkat, Cintiát kérdeztük tapasztalatairól, főleg a magyar piacra koncentrálva.

Hogyan látod a cégen belüli átállást az otthoni munkavégzésre?

Nálunk a feltételek alapvetően nagyban adottak voltak ahhoz, hogy a munkavállalók gyakorlatilag bárhonnan tudjanak dolgozni, ahol van wifi és viszonylag nyugodt körülmények. Irodáink több országban vannak, így a kapcsolattartás és a munka így is sokszor online zajlott, ez így nem volt olyan kardinális változás számunkra. Persze az már egyéniségfüggő is, hogy ki mennyire találja örvendetesnek azt, hogy ezt a bizonyos nyugodt helyet most az irodától távol kell és lehet megteremteni.

A munkatársak minden adatot elérnek otthonról is. Esetemben ezek dokumentumok, árajánlatok, e-mailek, teendők, az előzmények mind egy helyen.

Neked viszont munkád része az ügyfelekkel, leendő ügyfelekkel való találkozás is, sokan korábban kimondottan ragaszkodtak ahhoz, hogy ez mindenképpen személyes legyen. Hogy látod, ők hogyan állnak ahhoz, hogy a megbeszélések átkerültek az online térbe?

Vannak ugyan kisebb-nagyobb bakik, az online prezentáció közepén szétesik a meeting, mire feláll a rendszert, néhány résztvevőt sajnos elvesztettünk:), de az online meetingek remekül kivitelezhetők otthonról. Vannak cégek, amelyek azonnal, szinte zökkenőmentesen át tudtak állni, és vannak olyanok, amelyeknek ez azért egy küzdelmesebb feladat, mivel nincs gyakorlatuk benne.

A tenderek és üzleti találkozók lebonyolítására sok megoldás létezik máris a piacon. Mindenki másra esküszik egyelőre, így aki részt akar venni egy-egy ilyen eseményen, az különböző megoldásokat kell instant használjon. Ha akkor látja először az adott rendszert, nem biztos, hogy azonnal eligazodik benne.

Számodra mi jelenti a legnagyobb kihívást? És hogyan próbálsz megküzdeni ezzel?

Ez most egy komoly gazdasági válsághelyzet is, sok vállalkozásnál a megrendelési volumen 70%-90%-a eltűnt egyik hétről a másikra. Megváltoztak a prioritások, a vállalkozások egy része a korábbi beruházási terveket ideiglenesen félretette, hogy a hirtelen jött problémákkal tudjanak foglalkozni. Sokan pedig félnek a nagyobb beruházásoktól a bizonytalan jövő miatt.

Most igyekszem azokra a vállalkozásokra koncentrálni, amelyek előre próbálnak menekülni és vannak tartalékaik, vagy esetleg létfontosságú a tovább működésük szempontjából valamiféle IT, szoftverfejlesztési segítség. Törekszünk arra, hogy olyan fizetési konstrukciót találjunk, ami a jelenlegi helyzetben az ügyfél számára könnyebben megvalósítható. A fejlesztendő szoftverterméket például rugalmas fizetési feltételekkel meg tudják vásárolni, vagy bérelni tudják havi konstrukcióban.

Legfontosabb, hogy kiderüljön, mire is van szükségük valójában az ügyfeleknek, hogy minél hamarabb tényleg olyan szoftverhez jussanak, ami segíti a megváltozott napi működést vagy az előremenekülést. A dolgok most nagyon gyorsan változnak, nincs egy-két év arra, hogy elindítsanak akár egy webáruházat vagy piackutatásokat folytassanak.

Ossza meg ezt a cikket!

Lépjen velünk kapcsolatba!

Írja meg nekünk fejlődési és fejlesztési céljait! Mi pedig megbeszéljük Önnel, hogy hogyan érheti el ezeket.
Kapcsolat